Våra lokaler

Lilla Parkskolan ligger några minuters promenad från Södertälje centrum och pendeltågsstationen. I vår huvudbyggnad på Parkgatan 1 finns fritidshemmet, klassrum för åk 1-6, matsal och personalrum. Här finns även vår skolgård. Lokalerna är vackra med högt i tak, stora fönster och snidade detaljer.

Vi har satsat mycket på att förbättra miljön både inomhus och utomhus under de senaste åren.

Lilla Parkskolan ska alltid vara just Lilla Parkskolan då vi värdesätter små klasser, och närhet och gemenskap mellan skolledning, personal, vårdnadshavare och elev.

Vi växer...

Från våren 2024 har skolan en nyrenoverad kompletterande lokal på Nygatan 2 i centrala Södertälje, inte långt från huvudbyggnaden. Detta för att skolan växer och för att vi vill kunna ta emot så många elever som möjligt som söker till oss. Här går våra högstadielever.

Men Lilla Parkskolan ska alltid vara just Lilla Parkskolan då vi värdesätter små klasser, och närhet och gemenskap mellan skolledning, personal, vårdnadshavare och elev. Många skolor är idag stora skolenheter och vi vill utgöra ett kvalitativt och tryggt alternativ för de barn och ungdomar som behöver ett mindre sammanhang och färre kontaktytor.